Keliaujantiems į mokyklą: 5 užkandžių idėjos

Prasidedant mokslo metams tėvai, bepildydami moksleivių kuprines rašymo priemonėmis, taip pat turi pasirūpinti, kad vaikai mokykloje arba po pamokų užkandžiautų ne tik skaniai, bet ir maistingai. Štai penkios paprastų, sveikų ir skanių užkandžių idėjos!

 

Vaisiai ir daržovės

shutterstock 608410424Niekas nedrįs ginčytis: vaisiai ir daržovės – tikros vitaminų bombos. Tačiau ne visi vaikai noriai valgo sodo ir daržo gėrybes. Kad valgyti būtų smagiau ir patogiau, supjaustykite daržoves stambiais šiaudeliais ir patiekite su padažu. Morkoms, agurkams, ridikėliams ir salierų lapkočiams puikiai tiks iš varškės ir žalumynų pagamintas pagardas, o, pavyzdžiui, obuolius bei kriaušes galite patiekti su žemės riešutų sviestu arba sezamų pasta - tahiniu. Taip užtikrinsite, kad vaikas gaus ne tik ląstelienos, bet ir sveikųjų riebalų. Kad pjaustyti obuoliai ir kriaušės neprarastų vaikams patrauklios išvaizdos ir neparuduotų, apšlakstykite vaisius citrinų sultimis.

Dar viena puiki alternatyva – daržovių traškučiai, kuriuos vaikai kramsnoja su malonumu. Tiesiog įkaitinkite orkaitę iki 150 ºC, supjaustykite mėgstamas daržoves plonomis riekelėmis, apšlakstykite aliejumi ir prieskoniais pagal skonį, vienu sluoksniu sudėkite į kepimo popieriumi išklotą skardą ir kepkite 30–45 min., kol taps traškios. Jei reikia, kas 10–15 min. vis apsukite skardą, kad daržovės keptų tolygiai ir nepridegtų. Tokiems naminiams traškučiams ypač tinka saldžiosios bulvės, morkos, salierų gumbai, pastarnokai, cukinijos ar burokėliai.

 

Sausainiai ir keksiukai

shutterstock 578417257Retas vaikas atsispiria įvairiems kepiniams. O juos galima paruošti taip, kad būtų ne tik skanūs, bet ir maistingi. Tiesiog įprastus kvietinius miltus pakeiskite viso grūdo, grikių arba avižų miltais. Kepdami vietoje cukraus naudokite medų, agavų arba klevų sirupą, o dalį receptuose nurodyto sviesto arba aliejaus pakeiskite obuolių tyre, trintais avokadais, pasukomis arba neriebiu graikišku jogurtu – keksiukai bus minkšti, drėgni ir sveikesni!

Skanėstuose bus daugiau ląstelienos, jei į juos įmaišykite džiovintų vaisių, riešutų, avižų dribsnių arba įvairių sėklų. Keksiukų sudėtį taip pat galite papildyti iš pirmo žvilgsnio neįprastais ingredientais: morkomis, cukinijomis, burokėliais, brokoliais, saldžiosiomis bulvėmis. Taip ne tik vaikus pradžiuginsite, bet ir padidinsite jų per dieną suvalgomų daržovių kiekį.

 

Sumuštiniai

shutterstock 658532119Viename sumuštinyje gali tilpti visos būtiniausios medžiagos. Tinkamai subalansuotas toks užkandis vaiką aprūpins angliavandeniais, riebalais ir baltymais, papildys organizmą vitaminais bei mikroelementais.

Taisyklės paprastos: naudokite viso grūdo duoną su mažu cukraus kiekiu, o tarp jos riekių pridėkite kuo daugiau maistingų priedų. Keptą arba virtą kiaulieną, jautieną ar vištieną patiekite su įvairiomis salotomis, pomidorais, agurkais, avokadais. Nepabijokite į sumuštinį įdėti vaisių riekelių. Traškūs saldžiarūgščiai obuoliai ne tik suteiks papildomos tekstūros, bet ir atsvers sūresnius sumuštinio ingredientus. Jei vaikas mėgsta žuvį, sutepkite sumuštinių su lašiša arba skumbre – taip papildysite organizmą būtinomis omega-3 riebalų rūgštimis.

Kad sumuštinis ilgiau išliktų apetitiškas ir neištežtų, duonos riekeles pirma paskrudinkite, o ingredientus sudėkite tarp gerai nusausintų salotų lapų – šie sukurs barjerą ir apsaugos duoną nuo drėgmės. O kad vaikui neatsibostų, vis keiskite sumuštinio pagrindą – vietoje duonos naudokite tortilijas, pitas arba bandeles su grūdais. Taip pat improvizuokite su formomis - gal jūsų vaikui skaniausi žvaigždutės arba apskritimo formos sumuštiniai?

 

shutterstock 386862229Riešutai ir džiovinti vaisiai

Sauja riešutų ir džiovintų vaisių ne tik numalšins alkio jausmą, bet ir aprūpins augantį organizmą reikalingais mikroelementais. Parinkite mėgstamiausių vaiko riešutų bei vaisių ir paruoškite mišinį. Improvizuokite – įmaišykite moliūgų sėklų, lukštentų saulėgrąžų, įvairių trapučių ir krekerių. Vaikas tikrai apsidžiaugs tokiame mišinyje atradęs spragintų kukurūzų. Nenustebkite – tai sveikas užkandis! Spragintuose kukurūzuose gausu ląstelienos ir labai mažai kalorijų. Tiesiog puode įkaitinkite šlakelį aliejaus, suberkite kukurūzus, uždenkite dangčiu ir vis pakratydami kaitinkite, kol visi kukurūzai išsprogs. Galite pagardinti juos žiupsneliu druskos, cinamonu, kitais prieskoniais.

Jei vaikas nevalgo riešutų ir džiovintų vaisių mišinio, galbūt jam patiks energijos suteikiantys batonėliai arba rutuliukai? Tokius užkandžius pagaminsite labai lengvai. Batonėliams pasirinktus riešutus (juos galite pirma pakepinti orkaitėje) ir džiovintus vaisius sumaišykite su avižų dribsniais ir skystu medumi arba klevų sirupu. Gerai suslėkite, palaikykite šaldytuve, kol sustings, ir supjaustykite juostelėmis. Tuo tarpu rutuliukams skirtus ingredientus: datules, mėgstamus riešutus, kokosų drožles, šaukštą kokosų aliejaus, – sudėkite į virtuvinį kombainą ir susmulkinkite iki vientisos lipnios masės. Suformuokite rutuliukus ir palaikykite šaldytuve, kol sustings.

 

Sūris

shutterstock 198050630Sūris – puikus kalcio šaltinis, kurio labai reikia augančiam organizmui. Sūrį galite patiekti vieną (plėšomomis juostelėmis) arba su maistingais trapučiais. Žaismingai atrodys sūris, susmeigtas ant iešmelio kartu su daržovių, vaisių ir uogų gabalėliais. Sūrį su daržovėmis galima patiekti ir salotų pavidalu.

 

 


Skanūs, sveiki ir vaikams patrauklia forma patiekti užkandžiai – lengvas būdas užtikrinti visavertę moksleivių mitybą, kuri augantiems kūnams ir dirbantiems protams labai svarbi.