Kuo virsta grūdai

Grūdai – naudingi, maistingi ir įkvepiantys gaminti, todėl virtuvėje gali virsti tikrais kulinariniais stebuklais. Pradėję dieną su dubenėliu dar karštos avižų košės, pratęskite ją ieškodami naujų receptų ir drąsiai improvizuokite gamindami garnyrus, salotas, apkepus ar desertus.

Įdomu: Pasigaminkite krembriulė iš avižų: dribsnius išvirkite ir pasaldinkite, gautą košę sukrėskite į indelius, o viršų užbarstykite ruduoju cukrumi ir trumpam pašaukite į orkaitę. Skanaus!

Greitai paruošiama avižinė košė

Kaip paruošti? Dribsnius supilkite į dubenį ir maišydami užpilkite verdančiu vandeniu ar pienu santykiu 1:2. Uždengtame inde palaikykite 2 minutes. Pasūdykite pagal skonį, ragaukite su sviestu, uogiene ar kitu pagardu. Gamindami avižinę košę vietoj karšto vandens ar pieno galite naudoti šviežiai spaustas uogų ar vaišių sultis – jose avižos brinks ilgiau, tačiau išmirkusios įgaus Jūsų mėgstamų vaisių skonį.
Labai gardu su: greitai paruošiamai košei ir pagardai turi būti paruošiami greitai. Dar karštą košę skaninkite šviežiomis ar džiovintomis spanguolėmis ir ką tik išsuktu medumi, arba saulėje džiovintais pomidorais ir ožkų pieno sūriu, o jei norisi sočiau – sumaišykite su ispaninio šalavijo sėklomis, šviežiomis figomis, susmulkintais migdolais ir keliais šaukštais natūralaus jogurto.

Avižiniai dribsniai su avižų sėlenomis

Kaip paruošti? Dribsnius supilkite į verdantį vandenį santykiu 1:2 ir retkarčiais pamaišydami virkite 5 minutes. Kai išvirs, 2 minutes palaikykite uždengtame puode.
Labai gardu su: avižinius dribsnius su sėlenomis galima naudoti įvairiems kepiniams ir desertams, per pusryčius maišyti su liesu jogurtu ar rūgpieniu, o pietums išsikepti kotletų. Į vandenyje išbrinkusius dribsnius įmuškite kiaušinį, sudėkite smulkiai supjaustytą svogūną, įberkite pipirų ir druskos. Iš gautos masės formuokite kotletus ir kepkite kol šie gardžiai apskrus.

Įdomu: Avižiniai dribsniai su sėlenomis – ne tik skanus, bet ir naudingas produktas, nes tamsiuose avižų luobelėse yra daug vandenyje tirpios ląstelienos.

Speltų dribsniai

Kaip paruošti? Dribsnius supilkite į verdantį vandenį ar pieną santykiu 1:2 ir retkarčiais pamaišydami virkite 3 minutes. Kai išvirs, 5 minutes palaikykite uždengtame puode.
Labai gardu su: bananais ir žemės riešutų sviestu. Į prikaistuvį įpilkite pieno ir vandens, pagardinkite druska ir žiupsneliu vanilinio cukraus. Kai užvirs, suberkite speltų dribsnius ir maišydami virkite 3 minutes. Į dar karštus dribsnius įmaišykite iki vientisos masės sutrintą bananą, šaukštą riešutų sviesto ir šiek tiek skysto medaus. Gerai išmaišykite ir palikite išbrinkti.

IKI pataria: Sumaišę speltų dribsnius su kokosų aliejumi ir klevų sirupu bei mėgstamais džiovintais vaisiais ir porą valandų palaikę šaldytuve, pasigaminsite traškių batonėlių priešpiečiams ar desertui.

Avižiniai dribsniai

Kaip paruošti? Dribsnius supilkite į verdantį vandenį ar pieną santykiu 1:2 ir retkarčiais pamaišydami virkite 5 minutes. Kai išvirs, 2 minutes palaikykite uždengtame puode.
Labai gardu su: natūralaus skonio avižiniai dribsniai lengvai susidraugauja tiek su saldžiais, tiek su sūriais priedais. Pavyzdžiui, moliūgas gali suteikti košei abiejų skonių: saldumynų mėgėjai gali gardinti košę moliūgų tyre, žiupsneliu rudojo cukraus ir cinamonu, o valgantys sūriau – maišyti pertrintą moliūgą su pomidorų pasta, kuminu ir aitriųjų paprikų milteliais.

Įdomu: Avižiniai dribsniai su vaisiais, sėklomis ir medumi vadinami „grožio salotomis“ – teigiama, kad šis derinys padeda išlaikyti gražią veido odą, plaukus, nagus ir kūno linijas.

Rudieji ryžiai

Kaip paruošti? Verdant ruduosius ryžius, reikia didesnio kiekio vandens – nors ši ryžių rūšis jo sugeria daug mažiau už baltuosius, tačiau verda ilgiau. Jei norite sutrumpinti rudųjų ryžių virimo laiką, iš anksto pamirkykite juos šaltame vandenyje.
Labai gardu su: keptuvėje apkepinkite susmulkintą svogūną ir keletą česnako skiltelių, suberkite nuplautus ryžius ir įpilkite daržovių sultinio. Kaitinkite, kol sultinys susigers į ryžių grūdelius, o tada įkrėskite šaukštą sviesto. Karštą daugiaryžį patiekite su rikotos sūriu, šviežiais bazilikais ir saulėje džiovintais pomidorais.

Įdomu: Rudieji ryžiai „nerafinuota“ baltųjų ryžių versija. Prieš rafinavimo procesą visi ryžiai būna rudos spalvos.