Patiekalai iš moliūgų ir šakniavaisių

Moliūgas - skonio improvizacijos

Moliūgas – oranžinis milžinas, kurį maistui galima suvartoti beveik visą: nuo skalsaus minkštimo ir tvirtos žievės iki paskutinės sėklytės. Tad ragaukite, pamėkite, įsimylėkite. O tada – atraskite iš naujo. Nustebsite, bet, be daugelio pamėgtos kreminės sriubos ir troškinių, yra begalė kitų įdomių patiekalų ir net desertų, kuriuos galima paruošti iš moliūgo.

Ryžių ir makaronų palydovas

Šiek tiek pikantiškumo ryžių patiekalams suteiks iš Libano atkeliavęs moliūgų pagardo receptas: į įkaitintą keptuvę suberkite kubeliais pjaustytą moliūgą, stambiai tarkuotą imbierą, šiek tiek kmyninių kuminų ir žiupsnelį kario miltelių. Viską gerai išmaišykite ir palikite troškintis 5–7 minutes. Paskui į keptuvę įberkite cukraus, supilkite pomidorų pastą ir vienos citrinos sultis. Patroškinę dar keletą minučių turėsite puikų pagardą virtiems ryžiams. Beliks pabarstyti šviežiai kapotomis petražolėmis. O jei mieliau renkatės makaronus, išbandykite jų derinį su moliūgu, česnaku ir šalavijais.

Moliūgais kvepiantys desertai

Vienas nedidelis moliūgas, stiklinė medaus, tiek pat vandens, šiek tiek tarkuoto imbiero, cinamono lazdelė, pusė kilogramo cukraus ir viena citrina – tai ingredientai, iš kurių gimsta nuostabiai gardi imbierinė moliūgų uogienė. Ko gero, greičiausiai paruošiamas ir labai viliojantis paragauti – karštas moliūgų desertas su džiovintomis spanguolėmis, razinomis ir obuolių riekelėmis. Receptas ypač neįnoringas – visus skanėstus apliekite medumi, suvyniokite į foliją ir iki 200 laipsnių įkaitintoje orkaitėje kepkite 15–20 minučių. Gardus užkandis rudens vakarams prie puodelio arbatos – moliūgų cukatos, kurių taip pat visai paprasta pasigaminti: tereikia stambiais kubeliais supjaustyti moliūgų minkštimą, per naktį palaikyti sumaišytą su cukrumi, o rytą kartu su išsiskyrusiu sirupu pavirti 10 minučių. Galiausiai – nupilti sirupą, dosniai apibarstyti vaniliniu cukrumi, cinamonu ir išdžiovinti orkaitėje. O tada, žinoma – skanauti.

Moliūgas stiklinėje

Moliūgo žievės kava – gardi įprastos kavos su kofeinu alternatyva. Sumalkite džiovintą moliūgų žievę kavamale. Puode su stikline vandens užvirinkite kelis šaukštelius žievės miltelių, į verdantį mišinį įpilkite sojų pieno arba grietinėlės, pakaitinkite dar pusę minutės ir palikite nusistovėti. Galima gerti karštą ar atvėsinti ledo kubeliais ir mėgautis šalta. Norint atsigaivinti labai tiks namuose spaustos moliūgų sultys su obuoliais ir apelsinais. Šviežias išspaudas irgi pasilikite, jos taps pagrindiniu saulėto pyrago ingredientu, o sudžiovintos ir sumaltos – gardžiais miltais pusryčių blyneliams.

Vietoj traškučių

Užklupus netikėtiems svečiams ar ruošiantis draugų vakarėliui, rudens vaišių stalą tikrai papuoš originalus užkandis – gruzdintos pailgųjų moliūgų riekelės. Suraikykite nedidelį pailgąjį moliūgą ir taurele išspauskite vidurinę griežinėlių dalį. Gautus moliūgo žiedus negailėdami apibarstykite druska ir pipirais, gausiai apvoliokite miltuose, paskui kiaušinio plakinyje ir dar kartą miltuose. Apvoliotus žiedus merkite į keptuvę su įkaitintu aliejumi ir gruzdinkite, kol dailiai parus. Iškepusius traškučius išdėliokite ant popierinio rankšluosčio ir nusausinkite aliejaus perteklių. Patiekite su česnakais gardintu jogurto padažu ir kapotais žalumynais – puikiai tiks petražolės ar šviežios kalendros.

Iki paskutinės sėklytės

Moliūgų sėklas ne tik smagu lukštenti žiūrint filmą – iš jų galima pagaminti sveikuoliškų batonėlių, kurių neatsisakys net didžiausi smaližiai. Sauja moliūgų sėklų, avižiniai dribsniai ir Jūsų mėgstami džiovinti vaisiai, karštas medaus, rudojo cukraus ir sviesto užpilas, pusė valandos įkaitintoje orkaitėje, aštrus peilis ir šiek tiek išmonės formuojant – skanaus!

Patarimas:

Moliūgus rekomenduojame kepti, o ne ilgai virti ar troškinti – taip jie išsaugos ne tik vertingas medžiagas, bet ir geriausias skonines ypatybes.

Gardžios šaknys

Rudens valgiaraštis be šakninių daržovių neįsivaizduojamas: vieniems jos primena apie derlingiausią metų sezoną, kitiems siejasi su dar vaikystėje ragautais patiekalais, o mums – su keliomis labai gardžiomis idėjomis, kuriomis norime pasidalyti.

Salierų šaknys

Su bulvėmis ar vietoj jų. Skanią bulvių košę, ko gero, moka pagaminti visi. Ir vis dėlto skirtingų šeimininkų virtuvėse ji kaskart išeina skirtinga: kiekvienas turi savo mėgstamą receptą, pagardus ar įprastą bulvių grūdimo būdą. O mes siūlome pažvelgti į šį garnyrą dar šiek tiek kitaip. Piurė, kurios sudėtyje daugiau ne bulvių, o salierų, nustebins lengvumu, aromatu ir įdomesniu skoniu. Ingredientų sąrašas neilgas: kelios bulvės, virta saliero šaknis, pusė stiklinės pieno ir dar tiek pat daržovių sultinio.

Burokai

(Ne)tradiciniai barščiai. Turbūt visi užaugome su šiuo rubino raudonumo patiekalu, kurį noriai virdavo mamos, močiutės ir kurio skonis kone visuose namuose būdavo vienodas. O ar kada pagalvojote, kad burokų sriuba gali būti kreminė ir su imbieru? Būtinai paragaukite! Kubeliais supjaustytus burokus išvirkite su daržovių sultiniu, o keptuvėje apkepinkite svogūną ir susmulkintą imbiero šaknį. Sumaišę puodo ir keptuvės turinį, pavirkite dar 20 minučių ant silpnos ugnies, o pagardinę petražolėmis ir prieskoniais sutrinkite iki vientisos masės. Dar dvi stiklinės kokosų pieno, keli čiobrelių lapeliai – ir sriuba keliaus į lėkštę, o prie jos labai tiks baltos duonos skrebutis.

Patarimas:

Burokai yra viena saldžiausių daržovių – jų sudėtyje yra apie 10 procentų cukraus. O jei norite išsaugoti šios daržovės skonį, virdami neuždenkite puodo – tada burokai neapkars.

Kaliaropės

Nuo garnyro iki pietų. Ropiniai kopūstai, arba kaliaropės – daržovės, iš kurių lengvai pasigamintumėte visą pietų meniu. Jos puikiai tinka garnyrui – salotose šio šakniagumbio draugijos neatsisakys morkos, obuoliai ir salierai. O norintiesiems nustebinti skonio receptorius rekomenduojame sočius kaliaropių kepsnelius. Kaliaropės gumbą supjaustykite griežinėliais ir verdančiame sultinyje pakaitinkite 10 minučių. Išėmę iš puodo nusausinkite, pabarstykite miltais ir druska. Galiausiai merkite į kiaušinio ir grietinėlės plakinį ir gausiai apvoliokite džiūvėsėliuose su maltais migdolais. Kelios minutės įkaitintame aliejuje – ir bus galima ragauti.

Porai

Pikantiškas pyragas. Švieži, virti ar džiovinti – švelnaus skonio porai valgomi visaip. O panorėjus jie gali tapti pikantišku naminio pyrago įdaru. Sluoksniuotą tešlą pyrago pagrindui galite gaminti namuose arba nusipirkti jau paruoštos – pyragui prireiks dviejų gerai iškočiotų lakštų. Vieno – iškloti kepimo formai, kito – paslėpti pyrago įdarui. O šį pasigaminsite vos per kelias minutes: nuplautas porų šaknis susmulkinkite ir patroškinkite, apliekite pieno ir kiaušinių plakiniu, pasūdykite, o jei mėgstate aštriau – įberkite aitriųjų paprikų miltelių.

Dar daugiau šakninių daržovių

Šį rudenį į valgiaraščius taip pat grįžta pastarnokai, ropės ir griežčiai. Kadaise šias daržoves buvo galima aptikti ne vienoje virtuvėje, o šiandien siūlome jas prisiminti kaip bulvių alternatyvą ir puikią idėją garnyrui prie vištienos patiekalų. Saldaus skonio pastarnokai lėkštėje puikiai derės su kiek aitrokomis ropėmis ir griežčiais. Supjaustykite visas gėrybes stambiais gabalėliais, pabarstykite druska ir pipirais, apšlakstykite aliejumi ir pašaukite į orkaitę. Iškepę pagardinkite graikiniais riešutais, medumi ir čiobreliais – daržovėms tai suteiks ypatingo skonio, o Jūsų garnyrui – pikantiškumo. Nepelnytai pamirštos ropės labai tiks ir įdomaus skonio plokštainiui. Nuskuskite kelias nedideles ropes, supjaustykite 2–3 cm kubeliais ir pavirkite vandenyje, kol suminkštės. Išvirusias ropes sutrinkite ir sumaišykite su stikline apelsinų sulčių, pora šaukštų skysto medaus, sviesto, žiupsneliu jūros druskos ir tarkuoto imbiero. Ropių masę suverskite į stiklinį kepimo indą ir 6–8 minutes palikite įkaitintoje orkaitėje. Iškepusį plokštainį apšlakstykite medumi ir papuoškite apelsino skiltelėmis.

Jei vertinate Viduržemio regiono virtuvę, dar kartą prisiminkite pastarnokus. Improvizuota itališka fritata su šiais šakniagumbiais – sotus ir greitai paruošiamas patiekalas, kurio receptu norime pasidalyti. Sutarkuokite pastarnoką, cukiniją ir kelias morkas. Daržovių tarkius kelias minutes pakaitinkite keptuvėje su aliejumi, kol suminkštės. Atvėsusias daržoves sumaišykite su šaukštu miltų, tarkuotu parmezano sūriu ir smulkintomis petražolėmis. Viską supilkite į aliejumi pateptą kepimo formą, išplakite tris didelius kiaušinius ir apliekite plakiniu būsimo plokštainio masę. Kepkite iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje apie 15 minučių. Supjaustykite gabalėliais ir patiekite dar karštą – ypač gardu su sūrio ir grietinėlės padažu.

Jeigu be moliūgų ir šakninių daržovių neįsivaizduojate savo patiekalų – užsukę į IKI čia jų rasite visuomet.

Šios savaitės akcijos

Sveriami nektarinai Akcija galioja nuo 2017.07.17 iki 2017.07.23
Plačiau
VILKIŠKIŲ pieno produktai MURR Akcija galioja nuo 2017.07.17 iki 2017.07.23
Plačiau