Sveikuolių kokteliai

Kai norisi atgauti jėgas, sveikiau maitintis ar tiesiog sustiprinti vitaminų pasiilgusį or-ganizmą, stiklinė pačių pasigaminto sveiko gėrimo – būtent tai, ko reikia. O svarbiausia – ieškant receptų, tikrai yra iš ko rinktis. Juk pasaulyje sparčiai populiarėjant veganų ir žaliavalgių idėjoms, sveikuoliškų gėrimų meniu jau seniai peržengė šviežiai spaustų sulčių ir vaisių glotnučių ribas.

 

shutterstock 174456914 250x400pxŽalieji kokteiliai

Žalieji kokteiliai – puikus būdas stiprinti imuninę sistemą ir pratinti organizmą prie naudingų žalumynų. Per dieną rekomenduojama išgerti bent 2 stiklines šio maistingo gėrimo, kurį žalia spalva nudažo daug chlorofilo turintys žalumynai: įvairios salotos, špinatai, rūgštynės, petražolės ir krapai, o nebijantys eksperimentuoti ir ieškantys dar neragautų skonių gali išbandyti netgi tokius lauko augalus kaip gysločiai, garšvos ar dilgėlės. Auksinė žaliųjų kokteilių taisyklė – kokteilį turi sudaryti trys komponentai: vaisiai, uogos ir žalumynai. Išbandykite keletą gardžiai žalių receptų:
• Gaiviai rūgštus variantas: į kokteilių plaktuvą dėkite saują nuplautų šviežių špinatų, pusę sultingo apelsino, vieną kivį, bananą ir įpilkite šlakelį vandens, jei norite, kad kokteilis būtų ne toks tirštas. Išplaktą kokteilį gardinkite cina-monu ar žiupsneliu tarkuoto muskato.
• Pikantiškas saldumo ir aitrumo derinys: nulupkite vieną gerai prinokusį avokadą ir supjaustykite pusės ananaso minkštimą, sudėkite į plaktuvą kartu su ryšulėliu petražolių ir šaukšteliu medaus. Tirštą kokteilį praskieskite vande-niu iki norimos konsistencijos.
• Norite išbandyti ką nors netradicinio? Suplakite saujelę šaldytų uogų, du minkštus obuolius, kelias vynuoges ir gerą saują dilgėlių. Jei norisi saldžiau, šaldytas uogas pakeiskite mirkytomis razinomis ar datulėmis.

 

IKI pataria:

Į žaliuosius kokteilius jokiu būdu nedėkite krakmolingų daržovių: morkų, moliūgų, burokų, cukinijų, kopūstų ar kalafijorų. Jų derinys su vaisiais gali sukelti pilvo pūtimą. Rekomenduojamas vaisių ir žalumynų santykis – 60:40.

 

shutterstock 210027298 250x400pxKefyro kokteiliai

Kefyro kokteiliai – paprastai pagaminami, sotūs, nepaprastai skanūs ir vis labiau mėgstami, nes aprūpina organzimą naudingosiomis laktobakterijomis, greitai numalšina alkį ir padeda gerinti virškinimą. Jei nemėgstate kefyro, kokteilių receptuose jį galite keisti pasukomis ar natūraliu jogurtu. Būtinai išbandykite:
• Pusę litro šviežio kefyro suplakite su dviem bananais, keliais nuluptos citrinos griežinėliais ir dideliu šaukštu skysto medaus.
• Jei mėgstate sūriau, kefyrą gardinkite tyrele iš 10 tarkuotų ridikėlių, kelių šaukštų susmulkintų svogūnų laiškų ir žiupsnelio druskos.
• Stiklinę neriebaus kefyro sumaišykite su šaukšteliu cinamono, tiek pat smulkiai sutarkuotos imbiero šaknies ir žiupsneliu aitriųjų paprikų. Toks kokteilis – ne tik gardus ir aromatingas, bet ir naudingas susirūpinusiems savo kūno linijomis.


shutterstock 309447365 250x400px2Grūdų kokteiliai

Jei manote, kad kruopos – prėskas ir neįdomus maistas, siūlome pasitelkti vaizduotę ir maloniai nustebti. Pačius įvairiausius grūdus, dribsnius ir sėlenas galite naudoti ne tik košėms virti, bet ir kaip sočių kokteilių pagrindą. Kartu su vaisiais ar daržovėmis suplaktos kruopos virs porcija sotaus gėrimo, kuris rytais pažadins ir pamaitins Jūsų organizmą.
• Vandenyje išbrinkinkite 50 gramų grikių (kad kruopos išmirktų, prireiks pusvalandžio). Suminkštėjusius grikius dėkite į plaktuvą, apliekite stikline pie-no, suberkite 200 gramų šviežių aviečių ar kitų uogų ir pagardinkite pora šaukštelių agavų sirupo.
• Iki vientisos masės sutrinkite kelis šaukštus daigintų kviečių, pusę ilgavaisio agurko, vieną obuolį, kelias petražolių ir krapų šakeles bei šlakelį citrinos sulčių, praskieskite vandeniu ir suplakite.
• Su vandeniu arba pienu suplakite gerai prinokusį bananą, pusę stiklinės trintų braškių (šviežių arba šaldytų), saują avižų, valgomąjį šaukštą mirkytų ispaninio šalavijo sėklų ir šaukštą klevų sirupo arba medaus.


shutterstock 249570739 250x400px(Ne)pieno kokteiliai

Alternatyva netoleruojantiems laktozės, bet labai mėgstantiems pieno kokteilius ar tiesiog linkusiems išbandyti naujus skonius – augalinis pienas ir jo pagrindu suplakti gėrimai. Atraskite sojų, ryžių, avižų, kokosų, migdolų ar kitų riešutų pieną ir išban-dykite šiuos receptus:
• Sutrinkite nuluptą kriaušę ir paskaninkite žiupsneliu cinamono, gautą tyrelę dėkite į kokteilių plaktuvą ir, aplieję stikline obuolių sulčių ir tiek pat avižų pieno, gerai išplakite.
• Sutrinkite du bananus ir kelias konservuotų persikų puseles iki vientisos masės, supilkite persikų skardinėje likusį sirupą, stiklinę kokosų pieno ir saują šviežių mėtų lapelių. Viską suplakę, papuoškite kokosų drožlėmis.
• Kokteilių plaktuve sumaišykite pusę stiklinės migdolų pieno, nuluptą obuolį, avokadą, šiek tiek imbiero ir šaukštelį medaus.

 

IKI pataria:

Augalinio pieno lengva pasigaminti namuose. Stiklinę nuplautų riešutų, sėklų ar kru-opų pamirkykite kelias valandas (kokosų drožlėms pakaks 1–2 val., sezamams ir saulėgrąžoms 4–6 val., o migdolams ar avižoms gali prireikti net 8–12 val.), nus-kalaukite, susmulkiname trintuvėje su keturiomis stiklinėmis vandens ir nukoškite.

 

Sriuba vietoj kokteilio

shutterstock 271773794 250x400pxIš sveikuoliško maisto olimpo vaisių glotnučius jau kurį laiką stumia daržovių sriubos – tiek šaltos, tiek karštos. Anot ekspertų, šilta sriuba yra kur kas sotesni pusryčiai nei šaltas vaisių kokteilis. Be to, sriubos konkuruoja ir su pagrindiniais dienos patiekalais – kadangi šios sriubos verdamos be riebalų, naudojant tik natūralų daržovių sultinį, jos savaime laikomos sveikesnėmis už keptus ar troškintus patiekalus, o dar vertingesnės jos tampa sutrintos, mat skystas maistas pietums yra lengviau įsisavinamas.

Šios savaitės akcijos

Mandarinai Akcija galioja nuo 2017.11.20 iki 2017.11.26
Plačiau
Glaistyti varškės sūreliai MAGIJA Akcija galioja nuo 2017.11.20 iki 2017.11.26
Plačiau