Vitaminas C: pasitinkame žiemą pasiruošę!

Ar esate girdėję posakį, jog gera juoko dozė gali prailginti gyvenimą net 15 minučių? Tikriausiai, taip. Iš tiesų, mūsų organizmas pats vitamino C pasigaminti negali, tad juokdamiesi jo taip pat negauname. Tačiau šis posakis nėra visiškai iš piršto laužtas. Stresinėse situacijose mūsų organizmas sunaudoja daugiau vitamino C nei įprastai, tad būdami geros nuotaikos mes tarsi jį „taupome“.

vienodo dydzio 397948845Tad jei juokiantis papildomo vitamino C pasigaminti ir taip žiemą nuo ligų apsisaugoti negalime, kokių kitų priemonių reikėtų imtis? Išeitis iš šios situacijos - vitaminą C sudėtyje kaupiantys vaisiai ir daržovės. Bene daugiausiai vitamino C savyje turi citrusiniai vaisiai, kurių šaltuoju metų laiku devynios galybės! Svarbu žinoti, jog norint šiuose vaisiuose išsaugoti maksimalų vitamino C kiekį, reikia juos tinkamai paruošti. Taigi, pateikiame geriausius būdus, kaip reikėtų ruošti citrusinius vaisius, jog juose išliktų didžiausias vitamino C kiekis.

Daugiausia vitamino C savyje kaupia apelsinai – 100 g apelsinų yra net 53 mg vitamino C. Ne ką mažiau – 40 mg – turi citrinos. Žinotina, jog suaugusiems per parą rekomenduojama suvartoti 65 – 90 mg vitamino C, tad vienas apelsinas bei keli griežinėliai citrinos jūsų arbatoje kasdien – ir jums niekada nepritrūks vitamino C. Be minėtų vaisių, vitamino C gausu ir greipfrutuose, didžiuosiuose greipfrutuose Pomelo, mandarinuose bei žaliosiose citrinose. Visi citrusiniai vaisiai, be savo išskirtinių savybių, stiprina imunitetą, mažina nuovargį, gerina apetitą bei virškinimą, stiprina atmintį bei gerina smegenų veiklą.

vienodo dydzio 440482820Tinkamas laikymas ir paruošimas padeda išsaugoti didžiąją dalį naudingų citrusinių vaisių savybių. Citrusus geriausia laikyti tiesiog virtuvėje ar kambaryje. Tokioje temperatūroje citrusiniai vaisiai išlaiko didžiausią maistinę vertę, geriausią skonį bei sultingumą. Svarbu prisiminti, jog kambario temperatūroje vaisiai gali išbūti apie savaitę, tad jei visgi neplanuojate jų suvartoti per šį laiką – laikykite juos šaldytuve. Citrusinių vaisių lupimui ar pjaustymui naudokite keramikinį arba nerūdijančio plieno peilį, nes būtent tokie virtuvės įrankiai nepakeis vaisių skonio bei spalvos, tuo pačiu nesunaikins ir juose esančių vitaminų.

Citrusiniai vaisiai praranda savyje esantį vitaminą C ne tik ilgai juos laikant nesuvartotus. Vitaminas C jautrus karščiui bei sąlyčiui su deguonimi, tad jei nusprendėte citrusinius vaisius supjaustyti – pjaustykite juos kuo stambesniais gabalėliais. Verdant uogienes, kepant pyragus, gardinant sriubas ar troškinius vitamino C kiekis vaisiuose taip pat mažėja. Daugiausia vitaminų išlieka karščiu neapdorotuose vaisiuose. Patartina citrusiniais vaisiais gardinti salotas, ledus, šaltus desertus, gėrimus. Beje, ruošdami salotas ar kitus patiekalus naudokite medinius šaukštus, medinius, stiklinius ar keramikinius indus. Venkite vaisius laikyti plastikiniuose induose, kurie pagreitina jų gedimą ir sumažina vitaminų kiekį.

vienodo dydzio 153203334Ne tik skanų, bet ir lengvai pasisavinamą vitamino C kiekį gausite gerdami citrusinių vaisių sultis. Ryte rekomenduojama išgerti stiklinę šviežiai išspaustų dviejų vidutinio dydžio apelsinų, trijų mandarinų, vienos citrinos ar vieno greipfruto sulčių. Jei neturite sulčiaspaudės, kas rytą išgerkite stiklinę šilto vandens su pusės citrinos sultimis. Citrusinių vaisių sultys suteiks energijos, sustiprins imuninę sistemą bei pagerins smegenų veiklą.

Siekiant išlikti sveikiems ir darbingiems šaltuoju metų laiku, būtina gauti pakankamą kiekį vitamino C. Jo visada rasite citrusiniuose vaisiuose, o gera nuotaika ir nuoširdus juokas, nors ir nepagamins vitamino C, tačiau visada padės jo “sutaupyti” ir nuspalvinti dieną gražiausiomis spalvomis!

Šios savaitės akcijos

Šviežios salotos ir jų mišiniai Akcija galioja nuo 2017.12.11 iki 2017.12.17
Plačiau
Pieno produktai AISTĖ Akcija galioja nuo 2017.12.11 iki 2017.12.17
Plačiau