Naujienos

2016 06 07

Kokį vandenį atsigaivinimui renkasi Lietuvos gyventojai?

Užplūdus karščiams tautiečiai skuba ieškoti, kuo atsigaivinti, tad šiltuoju periodu itin išauga ledų, vandens ir kitų gaiviųjų gėrimų pardavimai. Pirmosiomis birželio dienomis prekybos tinkle „IKI“ geriamojo vandens pardavimai buvo net 42 proc. didesni lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tokį šuolį prekybininkai aiškina anksčiau nei pernai atėjusia vasara. „IKI“ duomenys taip pat rodo, kad pirkėjai dažniausiai renkasi lietuvišką vandenį, o vandens rūšių kategorijose pasirinkimas pasiskirstęs tolygiai.

Užplūdus karščiams tautiečiai skuba ieškoti, kuo atsigaivinti, tad šiltuoju periodu itin išauga ledų, vandens ir kitų gaiviųjų gėrimų pardavimai. Pirmosiomis birželio dienomis prekybos tinkle „IKI“ geriamojo vandens pardavimai buvo net 42 proc. didesni lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tokį šuolį prekybininkai aiškina anksčiau nei pernai atėjusia vasara. „IKI“ duomenys taip pat rodo, kad pirkėjai dažniausiai renkasi lietuvišką vandenį, o vandens rūšių kategorijose pasirinkimas pasiskirstęs tolygiai.

 

„Pardavimų duomenys rodo, kad vandens pardavimai labai susiję su orų permainomis. Pavyzdžiui, šiemet gegužė buvo labai šilta, tad ir vandens pardavimai šoktelėjo beveik 30 proc., lyginant su balandžiu. Pernai metų vasarą įvairaus vandens pardavimai augo ketvirtadaliu, lyginant su pavasario mėnesiais. Būna ir tokių šalies regionų, kur vandens pardavimai auga kartais – tai visų pirma pajūris, kur atšilus orams plūsteli poilsiautojai“, - pasakoja „IKI“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.

 

Gegužę labiausiai augo gazuoto mineralinio vandens pardavimai, šiek tiek mažiau nupirkta natūralaus bei įvairaus skonio mineralinio vandens. Nors prekybos tinkle yra net 25 skirtingų prekės ženklų vanduo, didžioji dalis pirkėjų renkasi lietuvišką vandenį – jo pardavimai sudaro didesnę dalį viso nuperkamo vandens kiekio.

 

„Lietuviai lojalūs vietos gamintojų produkcijai – duomenys rodo, kad net 85 proc. parduodamo vandens yra Lietuvos gamintojų, tad atsižvelgiant į pirkėjų poreikius, lietuviškų prekės ženklų vanduo sudaro apie pusę viso prekybos tinklo vandens asortimento“, – sako B. Čaikauskaitė.

 

Pasak jos, nusistovėjo ir pirkėjų prioritetai, renkantis vandenį, ir kiekvienoje iš kategorijų yra aiškiai pirmaujantis prekės ženklas. „Tiesa, pirkėjų lojalumas susvyruoja, kai paskelbiama prekybinė akcija –  tuomet išauga konkretaus prekės ženklo vandens pardavimai“, - sako IKI atstovė.

 

Mitybos specialistai per parą, priklausomai nuo kūno masės, rekomenduoja išgerti apie du litrus vandens. „IKI“ pirkėjai dažniausiai renkasi pusantro litro talpos vandens pakuotes, kiek mažiau yra įpratę pirkti pusės litro, penkių litrų ir litro talpomis“. Ilgametė prekybos tinklo statistika rodo, kad pirkėjai vis dažniau vartoja pirktą vandenį – jo pardavimai nuosekliai auga kelis metus iš eilės. 

 

Be geriamojo vandens pardavimų, „IKI“ tinkle pirmosiomis birželio dienomis apie 43 proc. augo ir įvairių vaisvandenių bei kitų gėrimų pardavimai.

 IKI stalo vanduo 1