Naujienos

2019 03 07

Maisto tinklaraščio „Ant medinės lentelės“ autorė ragina valgyti daugiau daržovių ir dalijasi pavasarišku receptu

Žiemos šalčių nualintas organizmas šaukiasi pagalbos ir dėmesio. Sugrįžus pavasariui palepinti save  galime ne tik vis dažniau pasirodančiais saulės spinduliais, bet ir tinkamu maistu – juk šiuo metų laiku jo pasirinkimas gerokai prasiplečia. Mitybos specialistai vieningai sutinka, kad daugiausiai jėgų gali suteikti daržovės, tad visų akys nejučia nukrypsta į šviežią derlių. Šią taisyklę taiko ir populiaraus maisto tinklaraščio „Ant medinės lentelės“ autorė Kristina Pišniukaitė, kuri nuo pat pirmų pavasario dienų į savo racioną stengiasi įtraukti kuo daugiau šviežių daržovių.

Nė dienos be daržovių

 

Nuolatos virtuvėje besisukanti K. Pišniukaitė sako, jog savo meniu be daržovių tiesiog neįsivaizduoja. „Daržovės mano mityboje užima labai svarbią vietą. Tikrai nesu vegetarė ir savęs nepriskiriu jokiai mitybos grupei, tačiau visuomet vadovaujuosi subalansuotos mitybos taisyklėmis, tad natūralu, kad mano racione daug daržovių – tiek šviežių, tiek ir apdorotų įvairiomis formomis patiekaluose. Bent šiek tiek daržovių stengiuosi integruoti į kiekvieną patiekalą“, – pasakoja K. Pišniukaitė.

 

Populiaraus maisto tinklaraščio autorė prisipažįsta, jog pavasario ypač laukia dėl prekyboje pasirodančių šviežių daržo gėrybių, kurios praturtina net ir paprasčiausius receptus. „Ši žiema man prailgo, labai pasiilgau gaivos ir lengvumo mityboje. Mano kasdienis darbas yra receptų kūrimas, dažnai išbandau vis naujus skonius, todėl sulaukus šviežio derliaus, dažnas patiekalas yra juo papildomas. Be to, į valgiaraštį sugrįžta ir taip išsiilgtos žalialapės salotos“, – džiaugiasi K. Pišniukaitė.

 

Šviežias daržo gėrybes rekomenduoja valgyti neapdorotas

 

Pasiteiravus, kokį gaminimo būdą dažniausiai renkasi, norėdama, jog daržovės patiekalams ne tik suteiktų ryškumo ir skonio, bet ir išlaikytų savo maistines savybes, K. Pišniukaitė sako pirmenybę teikianti neapdorotoms daržovėms.

„Kaitinant maistas visada praranda dalį savo maistinių savybių, tad norint maksimaliai aprūpinti organizmą vitaminais, geriausia vartoti šviežias, neapdorotas daržoves. Tam puikiai tinka tokios šviežio derliaus gėrybės kaip salotos, morkos, ridikėliai, svogūnų laiškai, krapai ir kiti žalumynai. Šviežiomis daržovėmis drąsiai papildykite pietų ar vakarienės patiekalus – gaivus salotų skonis dar niekada nesugadino jokio patiekalo!

Maža to, šviežias daržoves sveika ir skanu integruoti į karštuosius patiekalus. Jos puikiai papildo daugumą receptų, tad tiesiog pridėkite smulkintų daržovių į savo mėgstamą patiekalą ir jis įgaus naują skonį. Na, o jei norite keptų daržovių, geriausia jas gaminti orkaitėje su šlakeliu alyvuogių aliejaus, druska ir pipirais, taip pat galima pagardinti žolelėmis“.

 

Pirkėjų dėmesys – šviežiems žalumynams ir ryškiaspalvėms daržovėms

 

Maisto tinklaraštininkė prisipažįsta, jog pasirodžius šviežiam derliui, jos pirkinių krepšelis nejučiomis užsipildo salotų lapais, ridikėliais, morkomis, prieskoninėmis žolelėmis, šviežiais krapais ar svogūnų laiškais. Panašias tendencijas, komentuodama pirkėjų pasirinkimus, išskiria ir prekybos tinklo IKI komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė.

„Pirkėjus labiausiai vilioja švieži kopūstai, morkos, bulvės. Šis daržovių trejetukas lietuvių valgiaraštyje užima ypatingą vietą, o pavasarinis jų derlius – ypač laukiamas. Tiesa, šiuo metu yra ir pats ridikėlių pikas, kuriuos dažnas renkasi ne tik dėl vitaminų, bet ir norėdamas lėkštės turinį paįvairinti spalvomis. Taip pat į namuose gaminti mėgstančiųjų krepšelius vis dažniau nugula ir šviežios prieskoninės žolelės, krapai ar svogūnų laiškai, kurie patiekalams suteikia ypatingo skonio ir aromato“, – sako B. Čaikauskaitė.

 

Idėja gaiviems pusryčiams pagal K. Pišniukaitę

 

Žvaliai dienos pradžiai tinklaraščio „Ant medinės lentelės“ autorė K. Pišniukaitė rekomenduoja pasigaminti daug laiko neatimantį ir labai pavasarišką skrebutį su fetos kremu bei ryškiaspalviais ridikėliais.

„Feta ir ridikėliai yra nuostabaus skonio derinys, kurį patiekus ant sumuštinio rytas gali įgauti naujų skonių ir spalvų. Jei dar uždėsite žirnių daigų – tai jau visai palaima“, – patikina K. Pišniukaitė.

 

1 porcijai reikės:

  • 2 riekelių duonos;
  • 30 g fetos sūrio;
  • 1 valg. šaukšt. graikiško jogurto;
  • šlakelio citrinos sulčių;
  • saujelės šviežių krapų;
  • keleto šviežių ridikėlių
  • žirnių daigų (tinka ir kiti daigai);
  • šviežiai grūstų juodųjų pipirų;
  • juodųjų sezamo sėklų (patiekimui, nebūtina).

 

Gaminimas:

Duoną kelias minutes paskrudiname iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje arba skrudintuve. Tai nebūtina, bet šiltas skrebutis – visada skaniau. Indelyje šakute sutriname fetą su graikišku jogurtu, citrinos sultimis ir šviežiais krapais.

 

Ant skrebučių tepame fetos kremą, dedame griežinėliais supjaustytus ridikėlius ir daigus. Sumuštinius pabarstome šviežiai grūstais juodaisiais pipirais ir sezamo sėklomis. Skanaus!