Naujienos

2016 08 10

Šaldytos uogos: kaip išsaugoti skonį ir vitaminus?

Vasarą prisirpsta vyšnios ir trešnės, noksta serbentai, braškės ir mėlynės, todėl kasdien galime mėgautis šiais natūraliais vitaminų šaltiniais. Deja, uogų sezonas netrunka visus metus, todėl neužtenka jų prisikirsti iki soties, bet svarbu ir pasiruošti žiemai. Prekybos tinklo „IKI“ maisto ekspertė Aistė Rasmussen atskleidžia gudrybes, kaip meistriškai užsaldyti uogas, kad jos neprarastų tikrojo skonio, kvapo ir maistingųjų savybių.

 

Vasarą prisirpsta vyšnios ir trešnės, noksta serbentai, braškės ir mėlynės, todėl kasdien galime mėgautis šiais natūraliais vitaminų šaltiniais. Deja, uogų sezonas netrunka visus metus, todėl neužtenka jų prisikirsti iki soties, bet svarbu ir pasiruošti žiemai. Prekybos tinklo „IKI“ maisto ekspertė Aistė Rasmussen atskleidžia gudrybes, kaip meistriškai užsaldyti uogas, kad jos neprarastų tikrojo skonio, kvapo ir maistingųjų savybių.

 Paruoškite uogas šaldymui

Kaip sakoma, gera pradžia – pusė darbo. Todėl norint tinkamai užšaldyti uogas, visų pirma, reikia pasirūpinti jų paruošimu. Pasak prekybos tinklo „IKI“ maisto ekspertės Aistės Rasmussen, šaldymui skirtos uogos turėtų būti prinokusios, negali būti pusžalės ar pernokusios:

„Labai svarbu atkreipti dėmesį ir į uogų dydį. Dažniausiai, jei uoga didelė, manome, kad ji yra skanesnė, tačiau šaldymui didelės uogos nėra tinkamos. Tarkime, didelėse braškėse ar žemuogėse gali būti ertmių, jos gali būti tuščiavidurės, todėl šaldant jos subliukš ir praras formą“, – teigia A. Rasmussen.

Po derliaus nuėmimo uogos turėtų būti šaldomos po kelių valandų, vėliausiai – po pusdienio. Tačiau kitą dieną uogos jau gali būti sužalotos puvinio ir šaldyti tokių uogų nepatartina. Maisto žinovė A. Rasmussen tikina, kad net ir šviežios uogos gali būti sugadintos, jei jas plausime netinkamai:

„Šviežias uogas reikėtų atsargiai nuplauti po tekančiu vandeniu. Geriausia plauti kiaurasamtyje, švelniai pavartyti, kad neliktų žemių ar kito purvo. Tuomet palikite jas džiūti ant lengvo audinio. Jei plausite grubiai, galite sugadinti net ir pačias gražiausias uogas“, – sako moteris.

 Kaip tinkamai šaldyti uogas?

 Kol paliktos uogos džiūva, pasirūpinkite šaldymo tara. Prekybos tinklo „IKI“ maisto ekspertė Aistė Rasmussen pataria kruopščiai išplauti ir išdžiovinti šaldymo reikmenis ir tik tuomet supilti uogas.

 „Šaldymui tinka specialūs ir kiti sandarūs indai, aliuminio plėvelė ir polietileno maišeliai. Kai kurie uogas šaldo plastikiniuose maišeliuose, tačiau to daryti nepatariu. Paprasčiausiai, uogos sulips į gabalus arba dar labiau susimaigys“, – pastebi maisto specialistė.

 Uogas galima šaldyti maišant su cukrumi, sultimis ar tiesiog šaldyti grynas. Tuomet belieka sudėti uogas į indelius, sandariai juos uždaryti ir sudėti į šaldiklį.

 Jei uogas šaldote su cukrumi, 1 kg rūgštesnių uogų užpilkite cukrumi, šiek tiek patrinkite ir palikite per naktį, kad išsiskirtų sultys. Tuomet viską gerai permaišykite ir supilkite į šaldymo indelius. Jei šaldote su sultimis – uogas taip pat turėtumėte sutrinti ir supilti į šaldymo tarą.

 „IKI“ maisto žinovė Aistė Rasmussen pažymi, kad siekiant geriausio šaldymo rezultato, šaldomų uogų porcijų dydis – labai svarbus:

 „Nesudėkite visko į didžiausius indus, geriau turėkite kelis, skirtingų dydžių indelius. Tada paberkite uogas vienu sluoksniu. Patariama, kad viena porcija būtų apie pusę kilogramo, maždaug 500–800 gramų“, – kalbėjo A. Rusmussen.

 Dar keli patarimai

 Maisto ekspertė įspėja, kad šaldiklio temperatūra neturėtų būti mažesnė nei -18 ir ne didesnė nei -23 laipsnių temperatūros. Produktus galima užšaldyti ir esant nulinei ar iki 8 laipsnių pakilusiai temperatūrai, bet tokiu atveju, juos reikia suvartoti per 3 mėnesius. Įprastai šaldytas uogas patartina suvalgyti per metus.

 „Užšaldžius uogas išsaugoma greitai gendančių uogų maistinė vertė ir kokybė, sumažinamas mikroorganizmų, cheminių procesų, deguonies, šilumos ir šviesos poveikis. Todėl kuo greičiau produktai bus atšaldyti, tuo bus skanesni. Taip uogose išsilaiko daugiau gerųjų medžiagų“, – sako A. Rasmussen.

Moteris pažymi, kad galima šaldyti bene visas uogas. Pavyzdžiui, braškes, žemuoges, avietes, gervuoges, mėlynes – grynas ar su cukrumi, serbentus ar spanguoles – plastikiniuose maišeliuose, o slyvas ir vyšnias – tiek su kauliukais, tiek be jų – priklauso nuo kiekvieno žmogaus poreikių.

Šaldytas uogas galima valgyti grynas, virti kompotus, gaminti kokteilius ir gaivinamuosius gėrimus, valgyti kaip ledus, skanauti su karštais patiekalais, konditerija ir pan.