Vasaros tendencijos: koks maistas dominavo pirkėjų krepšeliuose ir kokie įpročiai išryškėjo?

2019-08-30
Vasaros tendencijos: koks maistas dominavo pirkėjų krepšeliuose ir kokie įpročiai išryškėjo?

Nė dienos be daržovių, vandens ir ledų

Pasak prekybos tinklo IKI rinkodaros vadovo Andrej Pometko, dar iki kalendorinės vasaros pradžios stebimas išaugęs šviežių daržovių poreikis, kuris išlieka visą vasarą.

„Dar pavasarį, vos sulaukus šviežio vietos augintojų derliaus, matome, kad pirkėjai daržoves – ridikėlius, svogūnų laiškus, pomidorus, agurkus, morkas – tiesiog šluoja. Vasaros metu poreikis stabilizuojasi ir išlieka gana pastovus. Pastaraisiais mėnesiais prie išties paklausių daržovių būtų galima priskirti kopūstus, salierus, žaliąsias cukinijas, svogūnus ir, žinoma, bulves. Jei minėtų populiariausių daržovių bendrai per metus nuperkama net apie 3 tūkst. tonų, tai kone pusę šio kiekio sudaro būtent bulvės“, – pasakoja A. Pometko.

Neatsiejamu vasaros atributu tampa ir ledai. Anot A. Pometko, karštomis dienomis juos mielai perka ir valgo tiek vaikai, tiek suaugusieji.

„Esant karštiems orams, ledų pardavimai auga žaibiškai – mūsų tinklo duomenimis, vasaros metu jie apytiksliai šokteli net 160 proc. Nors ledų populiarumas tiesiogiai priklauso nuo orų, įtaką daro ir kiti veiksniai, tokie kaip siūlomos nuolaidos ar akcijos. Šio deserto asortimentas kasmet plečiasi, stengiamės pasiūlyti įvairių naujovių. Šių metų favoritai pagal pardavimus vis tik išlieka klasikiniai vanilinio plombyro ledai. Tiesa, pirkėjai noriai ragavo ir šios vasaros naujoves, pavyzdžiui, rugiagėlių skonio ledus su slyvų įdaru, ledus iš beržų sulos su vėsinančiais mėtų lapeliais arba juodaisiais serbentais“, – pasakoja prekybos tinklo IKI rinkodaros vadovas.

Kaip ir kasmet, gaivintis alinančių karščių akistatoje, pirkėjams padėjo vanduo, vaisvandeniai ir netgi vaisiai.

„Šią vasarą šoktelėjusius stebėjome vandens ir vaisvandenių pardavimus – jų nupirkta maždaug 70 proc. daugiau nei ne sezono metu. Be to, pirkėjai vasaros metu noriai renkasi ir gaivinančius vaisius – ypatingo dėmesio šiemet ir vėl sulaukė arbūzai bei melionai“, – teigia A. Pometko.

Taupančius laiką gelbėjo jau pagamintas maistas

Ryški šios vasaros tendencija – valgymo lauke kultūros populiarėjimas. Šiltuoju metų laiku, anot  A. Pometko, tai rodo ne tik išaugę šašlykų ir marinuotų mėsos gaminių, skirtų kepimui ant laužo, pardavimai, bet ir jau pagamintų maisto patiekalų ir pusgaminių paklausa.

„Šią vasarą inicijavome kampaniją „Visi į lauką“, kurios metu žmones skatinome dažniau išeiti į lauką ir atrasti valgymo lauke malonumą. Skubančius miesto gyventojus raginome bent pietų pertraukas perkelti į artimiausią žaliąją zoną ir pasimėgauti naujais potyriais, o pakeliui apsirūpinti valgyti jau paruoštais gaminiais: nuo trikampių sumuštinių, įvairių šviežių salotų, tortilijų, daržovių ir vaisių rinkinukų iki sultinio ar šaltibarščių“, – teigia pašnekovas.

Vietoj plastikinių vienkartinių indų renkasi popierinius

Pasak A. Pometko, valgymui lauke šią vasarą tautiečiai skyrė iš tiesų daug dėmesio. Tai rodo ne tik įvairių maisto produktų, bet ir vienkartinių indų pardavimai.

„Ypač maloniai nustebino išaugę vienkartinių popierinių indų pardavimai, o tai liudija, kad tautiečiai, vasarodami ir mėgaudamiesi pikniko malonumais, tampa kur kas sąmoningesni, vartoja mažiau plastiko. Savo ruožtu nuo rugpjūčio mėnesio reguliaraus parduotuvių asortimento nebepildome vienkartiniais plastikiniais indais ir šiaudeliais – kai kuriose parduotuvėse prekiaujama tik jų likučiais, tačiau netrukus jų prekyboje nebeliks visiškai. Matome, kad pirkėjai jau dabar noriai renkasi aplinkai draugiškesnius gaminius, todėl jų asortimentą toliau plėsime ir šalia pagamintų iš popieriaus ar cukranendrių pasiūlysime ir daugiau alternatyvų“, – pastebi A. Pometko.